بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر نقش عمو غلام در سریال پس از باران

بیوگرافی امیر آتشانی بازیگر نقش عمو غلام در سریال پس از باران

بیوگرافی امیر آتشانی 

در این مطلب، بیوگرافی امیر آتشانی را مرور می‌کنیم. امیر آتشانی یکی از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون ایران اسـت. این چهره بیشتر بخاطر نقش های منفی خود در میان مردم شناخته می شود. او یکی از بدمن های دوست داشتنی ایرانی اسـت. آتشانی با بازی در سریال پربیننده و خاطره انگیز پس از باران بـه چهره ای شناخته شده بین مردم تبدیل شد. مـا در ادامه بـه بررسی زندگی نامه امیر آتشانی پرداخته ایم.

 

امیر آتشانی کیست؟

امیر آتشانی کـه اغلب مـا وی را با نقش عمو غلام خانم کوچیک در پسر از باران شناختیم، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۴۹ در تهران بـه دنیا آمد. این پاسخ سوال پرتکراری اسـت کـه در غالب امیر آتشانی کیست و اهل کجاست، می توان داد. این بازیگر مرد ایرانی، درسال ۱۳۸۲ مدرک فوق لیسانس خود در رشته کارگردانی را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.

بیوگرافی امیر آتشانی 

۲۸ اسفند ۱۳۹۵ بود کـه خبر بستری شدن بازیگر پس از باران در بیمارستان منتشر و عکسهای ناراحت کننده وی دربخش مراقبت های ویژه «CCU» بیمارستان دست بدست شد. مشکل ریوی دلیل اصلی بستری شدن وی بود کـه خوشبختانه پس از مدتی مراقب ویژه، رفع شد. وی هم مثل اغلب بازیگران کار خودرا با تئاتر شروع کرد و نخستین بار در ۲۳ سالگی روی صحنه تئاتر رفت.

 

ازدواج و همسر امیر آتشانی

باید بگوییم کـه امیر آتشانی ازدواج کرده و متاهل اسـت. اما هیچ اطلاعات موثقی درمورد نام و مشخصات همسر واقعی عمو غلام پس از باران در معرض نیست. حاصل ازدواج این بازیگر، ۲ فرزند اسـت کـه یکی دختر و دیگر پسری بنام علی متولد ۷۳ اسـت کـه راه پدر را در زمینه بازیگری وکارگردانی ادامه داده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مرجان محشتم و همسرش + حواشی و علت کم کاری

 

زندگی نامه امیر آتشانی از زبان خودش

امیر آتشانی می گوید: تمایل دارم نقش های خوب بازی کنم. این کـه در نقش های منفی گیر افتاده ام برایم دردناک اسـت با خودم عهد کرده ام کـه دیگر نقش منفی بازی نکنم. شاید برای کسی قابل هضم نباید کـه مـن در تعزیه علی اکبر خوانم و می‌توانم نقش های مثبت را هم مثل نقش های منفی بازی کنم. متولد پنجم محرم هستم این کـه چـه سالی بی خیال.

زندگی نامه امیر آتشانی ،بیوگرافی امیر آتشانی

در زادگاهم منو بـه اسم عابدین میشناسند در دنیای هنر بنام امیر آتشانی. در شناسنامه اسم مـن علی اکبر فامیلی امیراتشانی. برا همین علی اکبر خوان زادگاه خودم هستم! از طفل خوانی شروع کردم تا علی اکبر خوانی. او در دانشگاه تدریس می‌کند ودر شورای بازرسی تئاتر هم حضور فعالی دارد. اما رشته و حرفه اصلی او بازیگری و خلق کاراکتر اسـت و بیشتر در تئاتر حضور دارد.

 

سال ۱۳۸۲ در میدان ارگ ساختمان رادیو درکنار استاد هنر دوبله جناب تورج نصر مهربان و سایر هنرمندان برای مخاطبان رادیو در آن روزگار اجرا و پخش می شد. این چهره نیز با خلق دو کارکتر «گجی و توجی» بعنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در خدمت مردم ایران و هنرمندان بود. مـا در ادامه بـه بررسی تحصیلات و فعالیت های این بازیگر پرداخته ایم.

 

تحصیلات امیر آتشانی

امیر آتشانی تحصیلات خودرا تا مقطع دیپلم ادامه داد و سپس وارد دانشگاه تهران شد ودر رشته ادبیات نمایشی تا مقطه لیسانس پیش رفت. او سال ها در کلاس های خصوصی آموزشکده هنر نیاوران مشغول تحصیل در عرصه بازیگری بوده اسـت ودر سال ۱۳۷۶ تصمیم گرفت تحصیلات خودرا تا مقطع فوق لیسانس ادامه دهد.

امیر آتشانی و همسرش ،بیوگرافی امیر آتشانی

بیوگرافی امیر آتشانی

 

جالب اسـت بدانید این بازیگر درسال ۱۳۸۲ موفق بـه اخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران شد. لازم بـه ذکر اسـت کـه اوج فعالیت هنری آتشانی در دهه هفتاد و هشتاد بودو چند سالی اسـت کـه بشدت کم کار و کم حاشیه شده اسـت. البته این هنرپیشه از این کـه همیشه برای نقش‌های منفی انتخاب میشود، دل خوشی ندارد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی محمودرضا قدیریان و همسرش + عکس های محمودرضا قدیریان

 

فیلم ها و سریال های امیر آتشانی

درسال ۱۳۷۰ بـه صورت حرفه ای بازیگری در تئاتر را شروع کرد تا این کـه دو سال بعد با نمایش سیاوشن بـه نویسندگی عزت الله مهرآوران کارگردانی را هم تجربه کرد. درسال ۱۳۷۹ نخستین بار با پخش سریال پس از باران بـه کارگردانی سعید سلطانی با نقش عمو غلام بسیار دیده شد تا این کـه یک سال بعد در سریال شب دهم درخشید.

 

سال ۱۳۷۹ بود کـه سریال پس از باران برای نخستین بار پخش شد و یکی از نقش منفی های سریال بنام عمو غلام شهربانو در سریال پس از باران بسیار دیده شد. امیرآتشانی با بازی در نقش منفی این سریال خاطره انگیز، درکنار دیگر بازیگران پس از باران هم چون محمود پاک نیت، مرجان محتشم و رحیم نوروزی بـه شهرت رسید.

فیلم های امیر آتشانی ،بیوگرافی امیر آتشانی

عمو غلام پس از باران، یک سال بعد برای بازی در سریال لبه تاریکی بـه کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی حسین پیرهادی و علی اکبر شاهمرادی انتخاب شد؛ سریالی کـه از شبکه دوم تلویزیون پخش شده‌ ودر آن بازیگرانی هم چون دانیال حکیمی، پژمان بازغی، یکتا ناصر، رویا تیموریان و… حضور داشتند.

 

آقای امیر آتشانی نقش کوتاهی در سریال پایتخت هم داشت. وی نقش قهرمان سرایدار خانه ای در بالا شهر تهران را بازی میکرد کـه خانواده نقی معمولی را می شناخت و بدور از چشم صاحبخانه، یک شب انها را میهمان خود کرد. قهرمان دست کج سریال پایتخت باوجود نقش کوتاهی کـه در این سریال بازی کرده بود، خوش درخشید و مخاطب وی را همواره بـه یاد دارد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی زهره حمیدی و همسرش + حواشی زندگی و بیماری او

 

مصائب بازی امیر آتشانی در سریال پس از باران

امیر آتشانی بازیگر سینما و تلویزیون کـه با بازی در نقش «غلام» در سریال پربیننده «پس از باران» مشهور شد از مشکلات پس از بازی در این سریال میگوید. بازیگر نقش «عمو غلام» سریال «پس از باران» کـه سال ۱۳۷۹ از شبکه سوم سیما پخش می ‌شد، ۲۳ سال بعد از انتشار آن، از مصائب بازی در «منفورترین» نقش این سریال می گوید.

بازی در نقش «غلام» در این سریال تبعات سنگینی برای امیر آتشان» داشت؛ بـه حدی کـه باعث شد حدود ۹ سال از تلویزیون کناره‌گیری کند. او در گفت‌وگویی کـه سال ۱۳۹۹ با «تسنیم» انجام داد نیز در این باره و این کـه نقش غلام چـه تاثیری روی زندگی‌ شخصی‌اش داشت صحبت کرده و گفته بود: بعد از بازی در این سریال واقعاً اذیت شدم.

 

فحش خوردن از مردم به خاطر نقش عمو غلام

وقتی با خانواده بـه شمال می‌رفتم و میخواستم خرید کنم. دکان دار تا مرا می‌شناخت با لحن بدی ملامتم می کرد. کسانی ناسزا و برخی هم تهدید می کردند. این اتفاقات مقابل خانواده‌ام می‌افتاد و انگار آب سردی بـه روی سرم می‌ریختند. آتشانی در همان گفت و گو ادامه داد: کارگردان‌ها دیگر نمیخواستند نقش دیگری بـه مـن پیشنهاد کنند و ترجیح دادم چند سالی از تلویزیون فاصله بگیرم.

بیوگرافی امیر آتشانی

 

همه ی کارگردان‌ها توقع داشتند کـه نقش‌های منفی شبیه غلام را برایشان بازی کنم. بازی کردن در این نقش با وجودی کـه شهرت زیادی برای بازیگرش بـه ارمغان آورد، اما تا سال ها خاطره بدی برای او در زندگی شخصی و کاری‌اش خلق کرد بـه حدی کـه بعد از بازخورد‌ها و تبعات منفی این نقش برای‌اش رسما اعلام کرد شاید نباید این نقش را قبول می کردم.

پیج اینستاگرام امیر آتشانی

پیج اصلی امیر آتشانی در اینستاگرام

amiratashaniofficial@

 

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب