بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش + عکس های جدید شیدا خلیق

بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش + عکس های جدید شیدا خلیق

بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش 

دراین پست، بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش را مرور میکنیم. شیدا خلیق دختر ناهید مسلمی، یکی از بازیگران جوان و زیبای ایرانی می‌باشد. وی سالهاست کـه دراین حوزه فعالیت داشته و با بازی در فیلم دختران بـه شهرت بسیار بالایی دست یافت. خانم خلیق هم چنین یکی از بی حاشیه ترین بازیگران زن ایرانی می‌باشد. مـا در ادامه زندگی نامه و نکات جالب درمورد وی را بـه اشتراک گذاشته ایم.

 

شیدا خلیق کیست؟

شیدا خلیق بازیگر متولد ۵ خرداد ۱۳۷۲ در تهران اسـت. خانم خلیق دارای مدرک لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنر بوده و بـه رشته معماری نیز علاقه دارد. مادر شیدا ناهید مسلمی نام دارد و از بازیگران اسبق و با تجربه‌ی تئاتر و تلویزیون بـه شمار می آید کـه اکنون بیشتر در سینما و تلویزیون فعالیت دارد.

بیوگرافی شیدا خلیق

ناهید مسلمی متولد ۱۳۳۴ در تهران بوده و از اوایل دهه ۶۰ دراین صنعت بـه کسب تجربه پرداخت. شیدا تنها فرزند خانم خلیق بـه حساب می آید. شیدا از سن سه سالگی همراه با مادرش در پشت صحنه‌های تئاتر حضور داشت، تا این‌کـه توانست در سن ۷ سالگی نخستین تجربه‌ی بازیگری اش رابا نمایش چیستا بـه کارگردانی نادر برهانی کسب کند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی شهرام قائدی و همسرش

 

ازدواج و همسر شیدا خلیق

شیدا خلیق هنوز ازدواج نکرده و مجرد اسـت.

 

خانواده شیدا خلیق

در بیوگرافی شیدا خلیق درباره ی خانواده اش آمده اسـت: وی تنها دختر «ناهید مسلمی» بازیگر شناخته شده تئاتر و تلویزیون اسـت.نام پدرش عباس خلیق اسـت. از سه سالگی همراه مامانش در پشت صحنه تئاتر حضور داشت و نخستین بار در ۷ سالگی با نمایش «چیستا» بـه کارگردانی نادر برهانی نخستین تجربه بازیگری را کسب کرد.

شیدا خلیق و مادرش

او بچه طلاق می باشد پدر و مادرش چند سالی اسـت کـه از یک دیگر جدا شده‌اند و با مادر و مادربزرگش زندگی می کند. خانم خلیق می گوید: مـن بدلیل شغل مادرم از بچگی عاشق تئاتر و سینما بودم و هستم و اینکار را ادامه می دهم و ترجیح می دهم بـه ندرت کار کنم و بـه کیفیت کارها بیشتر اهمیت دهم.

کودکی شیدا خلیق

وی بازی در فیلم بوسیدن روی ماه، سال ۹۰ را از همه ی بیشتر دوست دارد. او در فیلم بوسیدن روی ماه جای گزین بازیگر مشهور نگار جواهریان شد کـه حاشیه فراوانی داشت. این بازیگر دراین باره گفت : این نقش را قرار بود نگار جواهریان بازی کند، اما بنا بـه دلایلی وی حذف و مـن بجای وی این نقش رابه عهده گرفتم فکر نمی‌کنم چیز مورد داری باشد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیلوفر هوشمند و همسرش

 

شیدا خلیق چگونه بازیگر شد؟

خانم مسلمی درمورد دخترش می گوید: شیدا خلیق چون از مدرسه بـه پشت صحنه می‌آمد و مشق هایش را در آنجا می نوشت، همه ی نقش‌ها را حفظ بود. در یکی از کار‌ها زمانی کـه بازیگر اصلی نتوانست بـه نقش برسد از کارگردان اجازه خواستم تا نقش رابه شیدا بدهد کـه آن موقع ۱۳ سال داشت، او خیلی خوب بازی کرد و برای این نقش جایزه بازیگری گرفت.

شیدا خلیق

سپس، شیدا درسال ۱۳۸۸ با فیلم دختران بـه کارگردانی قاسم جعفری وارد سینما شد و پس ازآن در فیلم یه حبه قند بـه کارگردانی رضا میر کریمی ایفای نقش کرد. خانم خلیق نخستین تجربه‌ی تلویزیونی خودرا با سریال زعفرانی در نوروز ۱۳۹۵ کسب کرد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سام درخشانی و همسرش

 

کارنامه هنری شیدا خلیق

ورود این بازیگر بـه سینما تا سال ۱۳۸۸ بـه طول انجامید. خانم خلیق نخست با فیلم دختران پشت دوربین رفت و پس ازآن درسال ۱۳۸۹ نقشی کوتاه در یه حبه قند داشت و سپس در بوسیدن روی ماه حضور پیدا کرد. عمدتا دیده شدن این بازیگر با سریال زوج یا فرد اتفاق افتاد کـه در آن با مادرش همکاری میکرد. فیلم سینمایی هفت و نیم نیز از جمله آثار مشهور خانم خلیق در سینما بود.

شیدا خلیق و کاظم سیاحی

هم چنین بازی در سریال‌های گلشیفته و سریال مترجم نیز از جمله آثار شبکه نمایش خانگی این بازیگر بودند. خانم خلیق اینروزها در رئالیتی شو شب‌های مافیا: زودیاک نیز حضور دارد. البته در بیوگرافی شیدا خلیق هنوز جایزه معروفی ثبت نشده اسـت. بـه گفته مادر ایشان، خانم مسلمی، این بازیگر در ۱۳ سالگی برای یک نقش‌آفرینی در تئاتر جایزه بهترین بازیگر را گرفت.

عکس و بیوگرافی شیدا خلیق و همسرش

خانم خلیق توانسته دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه نهال را برای فیلم روشویی کسب کند. هم چنین او دراین جشنواره نامزد جایزه بهترین بازیگر نیز شد. حواشی شیدا خلیق کم هستند و یا بهتر اسـت بگوییم کـه این بازیگر حاشیه خاصی در زندگی خود ندارد و همواره بـه دنبال آرامش در حرفه خود بوده اسـت. با مادرش خانم مسلمی رابطه خوبی دارد ودر فضای مجازی نیز بـه آرامی فعالیت می کند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نازنین کیوانی

 

فیلم ها و سریال های شیدا خلیق

پنج سال بعد از نخستین تجربه حضور در سینما، توانست برای بازی دریک سریال تلویزیونی کاندید شود ودر نخستین تجربه بازیگری خود در قاب تلویزیون، روی آنتن نوروزی سیما برود ودر سریال “زعفرانی” بازی کند.

 

۱. سریال هیئت مدیره

او دو سال بعد نیز توانست دریک سریال تلویزیونی دیگر بنام “هیئات مدیره” بازی کند. این سریال نوروز ۹۷ روی آنتن شبکه ۵ سیما رفت و توانست بـه شهرت شیدا خلیق کند.

 

۲. سریال گلشیفته

بازی شیدا خلیق در سریال «گل شیفته» کـه درسال ۱۳۹۷ از شبکه نمایش خانگی پخش می شد نقش زیادی در دیده شدن این بازیگر جوان ایرانی داشت. دراین سریال بازیگرانی هم چون مهناز افشار، شیلا خداداد، نازنین بیاتی، هومن سیدی، نسیم ادبی، سیامک انصاری، امیر مهدی ژوله، محمد بحرانی و … ایفای نقش میکردند.

جشن تولد شیدا خلیق

۳. سریال زوج یا فرد

شیدا خلیق درسال ۹۸ توانست با بازی درکنار مادرش، ناهید سلیمی کـه از بازگیران بنام کشورمان می باشند، در سریال زوج یا فرد بازی کند. زوج یا فرد سریالی اسـت کـه در نوروز سال ۱۳۹۸ از شبکه سه سیما پخش شد. نویسندگان این سریال امیرعباس پیام و مهدی روشن‌روان، کارگردان آن علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کننده این سریال مهران مهام اسـت.

 

۴. سریال نیمروز تا تهران

نیمروز تا تهران نام جدید ترین سریالی اسـت کـه شیدا خلیق در آن بازی کرده اسـت کـه مراحل فیلم برداری آن در تابستان ۱۴۰۰ بـه اتمام رسیده و قرار اسـت بزودی روی انتن برود. سریال “نیمروز تا تهران” روایتگر ماجرایی جذاب با مضمنون عاشقانه اسـت کـه در پس زمینه داستان آن، بـه روابط ایران با کشور هـای منطقه میپردازد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی سمیرا حسینی و همسرش

 

نکات جالب درمورد شیدا خلیق

وی درمورد شهرت می گودی: شهرت خیلی لذت بخشه. شاید بخاطر اینه کـه از طرف آدم‌ها دوست داشته می‌شی و انرژی منفی بـه همراه ندارد. ولی مـن وقتی تـو خودم نگاه می کنم می بینم کـه هیچ وقت تـو کاراکترم نیست کـه با آغوش باز همه ی چیز این موضوع را بپذیرم. شاید بخاطر اینه کـه هیچ وقت تـو این سالها عجله‌ای برای این اتفاق ندارم.

نکات جالب درمورد شیدا خلیق

حتی تـو سن کمی هم کـه داشتم با توجه بـه این‌کـه بعد سریال دختران پیشنهاد کار زیادی داشتم با فاصله یکسال یه حبه قند رو انتخاب کردم کـه نقش اصلی نبودم و بعد هم باز فیلم بوسیدن روی ماه را انتخاب کردم کـه نقش محوری نبودم. شهرت دغدغه مـن حتی در آن سن هم نبود.

 

علاقه بـه حرفه بازیگری

شیدا خلیق عاشق کار خود اسـت و از علاقه اش بـه اینکار می گوید: “مـن بدلیل شغل مادرم از بچگی عاشق تئاتر و سینما بودم و هستم و اینکار را ادامه می دهم و ترجیح میدهم بـه ندرت کار کنم و بـه کیفیت کار‌ها بیشتر اهمیت دهم.“

 

نظر شیدا خلیق درمورد پول

چقدر دردناکه کـه بعنوان یه بازیگر نتونی بـه پول نه بگی! وقتی بازیگری بخاطر پول کاری و قبول کنه متاسفانه با آبرو و رزومه و حال خودش بازی می‌کنه در حالی‌کـه شاید این موضوع برای یه طراح صحنه آسون‌تر باشه کـه بخاطر پول کاری کنه کـه سلیقه خودش و زیر پا بذاره.

 

اوقات فراغت شیدا خلیق

او می گوید: یه زمانی مخصوص خانوادم دارم. از جمله مادرم، مادربزرگم… بخش‌های دیگه هم با موسیقی، کتاب صوتی، فیلم دیدن، وقت گذرونی با دوستان، رانندگی و … می‌گذره. بخش دیگری هم تحصیلم اسـت کـه برام بسیار مهم و عزیز بود.

پیج اینستاگرام شیدا خلیق

پیج اینستاگرام شیدا خلیق

sheidakhaligh@

 

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب