راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

چشم ها مرکز توجه در صورت هستند و فرم دهی آن ها در زیبایی صورت بسیار موثر است. خط چشم یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی است که برای زیباتر کردن چشم ها استفاده می شود و می تواند حالت جذابی به چشم ها بدهد. معمولا استفاده از خط چشم برای خانم ها کمی سخت است، چون نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد. بنابراین امروزه برای آسانی بیشتر کار با خط چشم ها، انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود است که هر کدام از آن ها برای کشیدن طرح ها و خطوط متنوع اطراف چشم به کار می روند و دارای مزایا و معایبی می باشند.

شما با شناخت انواع مختلف خط چشم و با توجه به سبک آرایش و همچنین تجربه ی شخصی خود در نحوه کشیدن خط چشم می توانید از هر کدام از آن ها استفاده کنید. یک خط چشم مناسب باید از مواد خوبی ساخته شده باشد و همچنین هنگام خرید آن باید به فرم چشم های خود نیز دقت کنید. در این مطلب قصد داریم انواع خط چشم را به شما معرفی کنیم و در مورد کاربردها و ویژگی های آن ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست موضوعات این مطلب

انواع خط چشم

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

انواع خط چشم ها دارای ویژگی ها، مزایا و معایب خاصی هستند. برای اینکه در زمان خرید خط چشم بهترین محصول را انتخاب کنید، باید ابتدا با انواع خط چشم ها و ویژگی های آن ها آشنا شوید. زیرا هر کدام از خط چشم ها تاثیر متفاوتی روی میکاپ دارد.

خط چشم مایع

خط چشم مایع یکی از محبوب ترین مدل های خط چشم است که با استفاده از آن می توانید خطوطی واضح و نازک بکشید و میکاپ ظریف تر و جذاب تری داشته باشید. کار با خط چشم مایع برای افراد مبتدی سخت است و تسلط پیدا کردن در کشیدن خط چشم مایع به تمرین و زمان نیاز دارد. به طور کلی، خط چشم مایع ماندگاری بالایی دارد و با وجود رنگدانه های غلیظ، خطوطی با جزئیات ایجاد می کند.

این نوع خط چشم به سرعت خشک می شود و امکان ترکیب با سایه را ندارد. اگر جزو افرادی مبتدی هستید پیشنهاد می کنیم کشیدن خط چشم مایع را از میانه و وسط چشم شروع کنید و بعد به سمت خارج پلک بروید. بعد از اینکه خارج پلک کشیده شد به سراغ قسمت های داخلی پلک بروید.

مطلب مشابه: آموزش خط چشم روباهی و روش کشیدن این خط چشم مرحله به مرحله

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی پرکاربرد ترین نوع خط چشم است، زیرا استفاده از آن آسان است، تنوع رنگی دارد و قیمت آن هم مناسب است. عملکرد خط چشم مدادی دقیقا شبیه مداد است و استفاده از آن بسیار ساده است، به همین دلیل برای افراد مبتدی بهترین انتخاب می باشد.

این نوع خط چشم برای آرایش ساده و روزانه بسیار مناسب است. خط چشم مدادی به راحتی روی پشت پلک یا روی خط مژه کشیده می شود و معمولا پیگمنت بالایی دارد. بافت خط چشم مدادی معمولا به دو گروه نرم و سخت تقسیم می شود که قیمت هر دو به یک اندازه است.

خط چشم مدادی با نوک سخت به راحتی تراش می شود و برای کشیدن خطوط صاف و واضح مناسب است. ضمن اینکه مداد خط چشم با نوک سخت، می تواند پوست نازک دور چشم را هم زخم و حساس کند. در حالی که خط چشم مدادی نرم تراش نشده و بیشتر برای آرایش های دودی مناسب است.

با وجود اینکه کشیدن خط چشم با مداد به مهارت خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توان خطوطی صاف و یکدست کشید، اما این خط چشم ها معایبی هم دارند. از معایب خط چشم مدادی می توان به ماندگاری کم، پخش شدن به خصوص در هوای گرم و مرطوب و عدم تناسب با آرایش های غلیظ اشاره کرد.

هر چند خط چشم های مدادی ضد آب هم داریم و این محصولات ماندگاری بیشتری نسبت به خط چشم های معمولی دارند، اما نسبت به خط چشم های مایع ضد آب همچنان عمر کوتاه تری دارند و زودتر پاک می شوند. با این حال، برای استفاده روزانه و ایجاد خطوط زیبا و اسموکی، خط چشم مدادی بهترین انتخاب است.

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی ترکیبی از خط چشم های مایع و مدادی است. این خط چشم حالتی مانند خودکار دارد و ماده ای شبیه به خط چشم های مایع درون آن ها وجود دارد. کشیدن با این مدل خط چشم خیلی راحت تر از خط چشم مایع می باشد، چون فرد تسلط بیشتری روی حرکات مداد دارد.

خط چشم ماژیکی نسبتا ماندگاری بالایی دارد اما برای ترسیم خطوط ظریف و باریک به هیچ وجه مناسب نیست. دلیل نام گذاری این محصول این است که نوک خط چشم از جنس نمد می باشد که شباهت بسیار زیادی به ماژیک دارد. از این نوع خط چشم معمولا برای تمامی آرایش ها استفاده می شود.

خط چشم پودری

خط چشم پودری یکی دیگر از انواع خط چشم است که باعث داشتن میکاپی دودی و زیبا می شود. حتی در برخی موارد سایه چشم سیاه رنگ نیز می تواند به یک خط چشم فوق العاده برای شما تبدیل شود. برای این کار فقط کافی است یک برس زاویه دار بردارید و کمی آن را مرطوب کنید و سپس به سایه چشم بزنید. با کشیدن نوک این برس به پشت پلک، می توانید یک خط زیبا بکشید.

خط چشم کرمی و ژله ای

خط چشم های ژله ای یا کرمی همان طور که از نامشان پیداست، مانند کرم در قوطی های کوچک ریخته شده اند و همراه با برس های زاویه دار به فروش می رسند. برخلاف خط چشم مایع که حالتی روان و رقیق دارد، خط چشم ژله ای غلیظ تر، نرم تر و کمی چسبناک تر است. این ویژگی منحصر به فرد، مزیت بزرگی برای افراد مبتدی و آماتور در آرایش محسوب می شود.

خط چشم ژله ای به دلیل غلظت بیشتر، باعث می شود که شما کنترل دقیق تری بر کشیدن خطوط داشته باشید و احتمال پخش شدن آن نیز کم می باشد. این مدل خط چشم ها به اندازه خط چشم های مایع چشم ها را خیس نمی کنند و زیاد مرطوب نیستند. برای استفاده از خط چشم ژله ای نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که به قلم موی مناسب برای کشیدن خط چشم نیاز دارید.

از این مدل خط چشم معمولا برای آرایش های غلیظ و خاص مانند آرایش عروس استفاده می شود. اگر به دنبال یک خط چشم خیلی پر رنگ و سیاه هستید، باید بدانید که خط چشم ژله ای سیاه ترین نوع خط چشم می باشد و ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد.

از خط چشم ژله ای معمولا برای میکاپ های دودی و اسموکی استفاده می شود، چون جلوه بسیار زیبایی به چشم ها می بخشد. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که خط چشم ژله ای یا کرمی برای خشک شدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

مطلب مشابه: نحوه کشیدن خط چشم زیبا برای مبتدی ها + ۳ مدل خط چشم برای افرادی مبتدی

ویژگی های خط چشم مناسب

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

در این بخش مهم ترین ویژگی های یک خط چشم خوب و مناسب را ارائه می دهیم:

ماندگاری بالا

آرایش چشم ها یکی از مهم ترین بخش های میکاپ صورت است و ماندگاری آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید یک خط چشم با دوام و با کیفیت را انتخاب کنید. اما حواستان باشد که فرمول ساخت خط چشم طوری نباشد که برای پاک کردن آن به تلاش بسیار زیادی نیاز داشته باشید. به دلیل این که در صورتی که برای پاک کردن خط چشم، بیش از حد به چشم ها فشار بیاورید، اطراف چشم ها چروک ایجاد می شود.

ضد آب بودن

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های یک خط چشم خوب، ضد آب بودن است. اگر می خواهید در مراسم و مهمانی ها آرایش چشمتان تا آخر مراسم زیبایی خود را حفظ کند، باید خط چشمی را انتخاب کنید که ماندگاری و دوام بالایی داشته باشد.

خط چشم های ضد آب یا واتر پروف (waterproof) خط چشم هایی هستند که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و نسبت به رطوبت و آب مقاوم هستند. با استفاده از خط چشم های ضد آب، زیر و اطراف چشم هایتان خط چشم نمی ریزد و آرایشتان تا ساعت ها دست نخورده باقی می ماند.

البته باید بدانید که خط چشم های ضد آب در صورتی که به حمام بروید یا چشم های خود را بشویید، در برابر آب و رطوبت مقاوم نمی مانند، بلکه فقط باعث می شوند که در طول روز با عرق کردن یا اشک ریختن، آرایشتان خراب نشود.

غلظت مایع

یکی دیگر از ویژگی های مهم خط چشم مایع غلظت آن است. اگر غلظت مایع خیلی زیاد باشد، راحت روی پوست نمی نشیند و دیر خشک می شود. از طرف دیگر اگر مایع زیادی رقیق باشد هم احتمال پخش شدن و سیاهی دور چشم افزایش پیدا می کند. یک خط چشم با کیفیت، غلظتی متعادل دارد و هنگام کشیدن خیلی راحت روی پوست قرار می گیرد.

مطلب مشابه: مدل های خط چشم رنگی + آموش خط چشم رنگی و تصاویر این مدل زیبا

رنگدانه و پیگمنت

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

کار کردن با برخی از خط چشم ها کمی دشوار است چون به سختی رنگ می دهند و هنگام کشیدن آن ها پشت چشم، خطوط کشیده شده منقطع و نا منظم می شود. رنگدانه هایی که در ساخت محصول استفاده می شوند، تأثیر مستقیم روی کیفیت محصول دارند.

اگر رنگدانه های خط چشم کمتر از حالت عادی باشد، وقتی خط چشم می کشید خطوط بسیار کمرنگ ایجاد می کند. هنگام خرید یک خط چشم مناسب حتما دقت کنید که خط چشم روان و با کیفیت باشد، دارای رنگدانه های غنی باشد و به راحتی قابلیت کشیدن یک خط زیبا، پررنگ و ممتد را داشته باشد.

ضخامت نوک

ضخامت نوک خط چشم نیز یکی از موارد مهمی است که هنگام خرید خط چشم حتما باید به آن توجه شود. برای انتخاب هر نوع خط چشمی چه مدادی باشد، چه مایع یا ماژیکی، توجه به شکل و حالت نوک آن بسیار مهم است. اگر می خواهید خط چشم پهن بکشید، باید یک خط چشم با نوک پهن انتخاب کنید.

اما اگر دوست دارید در قسمت داخلی چشم ها یک خط چشم تیز و نازک بکشید باید به سراغ یک خط چشم با نوک نازک بروید. پس هنگام خرید خط چشم حتما به ضخامت و حالت نوک آن دقت کنید و با توجه به فرم و حالت چشمان خود، خط چشم مناسب خود را انتخاب کنید.

خشک شدن سریع بعد از کشیدن

یکی از نکات مهمی که هنگام کشیدن خط چشم وجود دارد این است که خط چشمی که کشیده می شود باید زود خشک شود، به دلیل این که اگر چند دقیقه بعد از کشیدن خط چشم، خشک نشود ممکن است باعث کثیف کاری آرایش شود و بر اثر پلک زدن پخش شود و آرایش تان بهم بریزد.

بنابراین سریع خشک شدن یکی از راه های تشخیص یک خط چشم خوب است. غلظت مایع و مواد به کار رفته در ساخت خط چشم، سرعت خشک شدن مایع خط چشم را مشخص می کند. پس در زمان خرید خط چشم دقت داشته باشید که محصول مورد نظرتان بعد از استفاده روی پلک به سرعت خشک شود.

مطلب مشابه: آموزش کشیدن خط چشم دنباله دار به صورت مرحله به مرحله

متناسب با نوع پوست

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

یکی دیگر از نکات مهم خرید خط چشم، توجه به نوع پوست خود است. در زمان خرید خط چشم حتما باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست حساسی دارید باید خط چشمی را انتخاب کنید که ضد حساسیت می باشد و در آن مواد شیمیایی کمتری به کار رفته است.

اگر هم پوست خشکی دارید، بهتر است به دنبال خرید خط چشمی باشید که دارای مواد مرطوب کننده باشد چون اگر از مداد سفت و فاقد مرطوب کننده استفاده کنید چشمتان را اذیت می کند.

پاک شدن آسان

اگر چه از یک خط چشم خوب انتظار می رود که دوام و ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد، اما در زمان پاک کردن هم باید به راحتی بتوان آن را پاک کرد. در بسیاری از مواقع، هنگام آرایش چشم اشتباهاتی رخ می دهد. حتی گریمورها و افراد بسیار با تجربه در این زمینه هنگام استفاده از مواد آرایشی به خصوص خط چشم ممکن است اشتباهات کوچکی را مرتکب شوند.

در واقع، یک خط چشم خوب و با کیفیت را می توان در زمان پاک کردن آن از پشت چشم تشخیص داد. خط چشم های خوب، به راحتی و بدون هیچ گونه فشاری از روی پلک پاک می شوند.

نکات مهم در انتخاب و خرید خط چشم

راهنمای خرید خط چشم | انواع خط چشم و ویژگیهای خط چشم مناسب

برای خرید خط چشم باید همه نکات را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه مهم ترین نکات خرید یک خط چشم خوب و مناسب را بررسی می کنیم:

  • بهترین خط چشم باید به طور طبیعی ماندگاری بالایی داشته باشد، به دلیل این که گاهی اوقات می خواهید ساعات زیادی را در بیرون از خانه بگذرانید و خط چشم باید پشت پلک شما باقی بماند و تکه تکه نشود و زیر چشم شما نریزد.
  • لوازم آرایشی و زیبایی با پوست و سلامت شما سر و کار دارند، بنابراین باید در انتخاب آن ها بسیار دقت کنید. به خصوص خط چشم که با خط رویش مژه ها، پوست پلک و چشم شما ارتباط دارد. پس خط چشمی را انتخاب کنید که بدون عطر، پارابن و سایر مواد حساسیت زا باشد تا احتمال تحریک مژه ها کمتر شود. در نظر داشته باشید که هر چقدر فرمولاسیون خط چشم بهتر باشد، قیمت خط چشم هم گران تر می شود.
  • هنگام انتخاب خط چشم ابتدا باید رنگ چشم ها و بعد رنگ پالت سایه خود را در نظر بگیرید. انتخاب یک سایه خوشرنگ و هماهنگ با چشمان شما، می تواند شما را زیباتر نشان دهد. شما می توانید از سایه هایی با رنگ های مسی، خاکستری و یا مشکی استفاده کنید. ضمن این که انواع خط چشم مشکی با سایه هایی به رنگ خنثی، برای استفاده روزمره بهترین گزینه هستند.
  • در نظر داشته باشید که از خط چشم باید در قسمت های بیرون خط مژه استفاده کنید؛ مگر آن که روی بسته بندی محصول نوشته شده باشد که می توان آن را روی خط مژه هم کشید.
  • در زمان خرید خط چشم، باید به میزان تجربه خود توجه کنید. اگر مبتدی هستید، خط چشم های مایع با سر نمدی و ماژیکی بهترین گزینه ها هستند. اگر مهارت زیادی در میکاپ دارید، خط چشم های مایع مویی و خط چشم های ژله ای بهترین انتخاب هستند.
  • هنگام خرید خط چشم، به ضخامت نوک آن توجه کنید. اگر به خط چشم مصری یا مدل کلئوپاترایی علاقه دارید، مدل های خط چشم با نوک نازک برای شما مناسب نیست.

نتیجه گیری

چشم یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضای صورت است، به همین دلیل حتما باید از آن مراقبت کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم از محصولات آرایشی چشم مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا چشمان شما دچار حساسیت نشود. شما با آشنایی با انواع مدل های مختلف خط چشم و ویژگی های آن ها می توانید بهترین محصول را برای پوست و حالت چشمان انتخاب کنید. هنگام خرید خط چشم بهتر است به توانایی و میزان مهارت خود در این زمینه نیز توجه کنید.

مطلب مشابه: خط چشم گربه ای | آموزش کشیدن خط چشم گربه ای در ۶ مرحله

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب