لیست غذاهای مخصوص کمپ و طبیعت گردی (۳۰ غذای خوشمزه با عکس)

لیست غذاهای مخصوص کمپ و طبیعت گردی (30 غذای خوشمزه با عکس)

یکی از تفریحات سالم و متفاوت در هر فصلی از سال کمپ و طبیعت گردی می باشد. این تفریح متفاوت باعث تداوم عنصر هیجان در قلب و روح آدمی می شود. همچنین سفرهای ماجراجویانه می تواند تجربه ای متفاوت و سرشار از شور و نشاط را برای هر فردی رقم بزند.

گذراندن اوقات فراغت در کمپ

لیست غذاهای مخصوص کمپ و طبیعت گردی (30 غذای خوشمزه با عکس)

برای گذران اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن در کمپ، پیش از هرگونه اقدامی باید برنامه ریزی داشته باشید. در سایه یک برنامه ریزی درست و موفق می توان تجربه بی تکرار را در کنار خانواده و دوستان تجربه کرد. پیش از طبیعت گردی در جدول برنامه ریزی باید وعده غذایی تعیین شود.

غذای کمپ باید با نهایت دقت و وسواس انتخاب شود. در لیست غذاهای مخصوص کمپ و طبیعت گردی بیشتر محصولات غذایی ساده و پرانرژی قرار دارد. چنین مواد غذایی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین امکان طبخ این غذاها با امکانات بسیار کم در طبیعت مهیا می باشد.

برای افرادی که علاقه بسیار زیادی به طبیعت گردی دارند؛ تهیه چنین غذاهایی در محیطی سرشار از اکسیژن بسیار لذت بخش خواهد بود. همچنین پیش از هرگونه اقدامی باید مواد اولیه جهت طبخ چنین غذایی را فراهم کنید.

لیست غذاهای پیشنهادی برای کمپ و طبیعت گردی

لیست غذاهای مخصوص کمپ و طبیعت گردی (30 غذای خوشمزه با عکس)

غذاهایی که برای طبیعت گردی انتخاب می شوند؛ باید سالم و پرانرژی باشند. برای کمپینگ باید رژیم غذایی خاص و اختصاصی داشت؛ زیرا طبیعت گردی میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. لیست غذایی برای طبیعت گردی، باید کاملا سالم و مقوی باشد. غذای انتخابی باید سبک و کم وزن باشد؛ زیرا برای کوهنوردان طبیعت گرد حمل غذاهای سنگین بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

بر حسب نوع فعالیت و مدت زمان اقامت باید غذای مناسبی را انتخاب کرد. خوراکی های سالم، سرشار از قند طبیعی و پروتئین بهترین انتخاب برای طبیعت گردی هستند. بیشتر از هر چیزی باید به میزان انرژی هر غذایی توجه کرد. طرز تهیه غذای انتخابی باید بسیار آسان باشد، تا در کوتاه ترین زمان ممکن امکان طبخ آن وجود داشته باشد.

مطلب مشابه: این ۲۰ نکته را در سفر طبیعت (طبیعت گردی) به خاطر داشته باشید

در فصل بهار و تابستان غذاهای مقاوم در برابر گرما را باید در لیست غذایی قرار داد. در نهایت از غذاهایی با میزان زباله کمتر باید در رژیم غذایی استفاده کرد. افرادی که دوستدار محیط زیست هستند، به این نکته کلیدی همیشه توجه می کنند. برخی از ِغذاهای اختصاصی کمپ که طعم فوق العاده ای دارند؛ شامل موارد ذیل هستند:

تن ماهی به همراه برنج قهوه ای

تن ماهی به همراه برنج قهوه ای

تن ماهی به همراه برنج قهوه ای در کوتاه ترین زمان ممکن طبخ می شود. همچنین این غذا سرشار از امگا ۳ و فیبر می باشد؛ در نتیجه به بهبود شرایط بدنی در دوران اقامت در طبیعت کمک خواهد کرد. پروتئین موجود در این غذا بسیار بالا است. همچنین به بهبود وضعیت گوارشی در کمپ کمک شایانی خواهد کرد.

از ویژگی های برجسته و ممتاز این غذا می توان به طبخ سریع و آسان آن اشاره کرد. مدت زمان لازم برای طبخ تن ماهی به همراه برنج قهوه ای کمتر از ۳۰ دقیقه می باشد. برای افزایش میزان کالری دریافتی می توان به همراه یک سالاد سبک این غذا را میل کرد. برای یک تفریح طولانی مدت در دل طبیعت، این غذا بهترین گزینه به شمار می آید.

پاستا

پاستا

یکی دیگر از غذاهای آسان و سریع برای پخت در طبیعت، پاستا می باشد. این غذا در یک پروسه زمانی کوتاه مدت آماده می شود. همچنین میزان پروتئین و ویتامین موجود در خون را به کمک پاستا می توان افزایش داد. پیش از طبیعت گردی برای طبخ پاستا مواد لازم را باید تهیه کرد.

برای افرادی که مدت زمان کافی برای پخت غذا ندارند؛ پاستاهای نیمه آماده سوپر مارکتی به شدت توصیه می شود. همچنین می توان انواع گوشت و حتی ژامبون را به این غذا اضافه کرد. برای لذیذ شدن بیشتر این غذا می توان مقدار سس پنیر و خانه ای آن را افزایش داد.

سالاد سزار

سالاد سزار

برای افرادی که رژیم های غذایی خاصی را رعایت می کنند؛ سالاد سزار بسیار مناسب است.‌ این غذا تمامی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند. همچنین سالاد سزار در مقایسه با سایر غذاهای طبیعت گردی کالری بسیار کمتری دارد.

با کمترین میزان از امکانات می توان این سالاد خوشمزه را در طبیعت درست کرد. این سالاد حاوی فیبر قابل توجهی است؛ زیرا در طبخ آن از کاهو و سایر صیفی جات استفاده می شود. از کاهوی تازه و سینه مرغ اسپایسی می توان در این سالاد استفاده کرد. سالاد سزار پس از پخت در دمای متعادل محیط ۴ ساعت قابل نگهداری می باشد.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی

برای افرادی که علاقه مند به غذاهای سنتی هستند؛ میرزا قاسمی به شدت توصیه می شود. این غذای سنتی لذت طبیعت گردی را می تواند تا چندین برابر افزایش دهد. همچنین مواد لازم جهت طبخ این غذا را باید از پیش تهیه کنید. بادمجان، گوجه و سیر را پس ای ادویه پاشی روی آتش قرار دهید.

پس از پخت پوست همه را کنده و سپس به کمک یک ساطور همگی را باید له کرد. در ادامه ماهیتابه را با روغن چرب کرده و سپس پیازها را باید اضافه کرد. سپس گوجه، بادمجان و سیر ساطوری شده را به تابه باید اضافه نمود. در نهایت در قابلمه را باید گذاشت؛ سپس به تعداد نفرات تخم مرغ به غذا باید اضافه کرد.

بعد از ۳۰ دقیقه میرزا قاسمی لذیذ و خوشمزه آماده سرو خواهد بود. برای ایجاد طعم و چاشنی بهتر مقداری لیموی تازه باید به غذا اضافه کرد.

مطلب مشابه: طبیعت گردی چیست و چه تفاوتی با اکوتوریسم دارد؟ + معرفی انواع طبیعت گردی

سیب زمینی ذغالی

سیب زمینی ذغالی

یکی از آیتم های مورد علاقه هر طبیعت گرد حرفه ای سیب زمینی ذغالی می باشد. این غذای خوشمزه بسیار لذیذ و خوش طعم است، به طوری که طعم ماندگار را در ذهن ثبت می کند. سیب زمینی ذغالی را قبل از پخت باید با نمک طعم دار کرد.

در مرحله بعدی باید سیب زمینی ها را فویل پیچی کرده و در داخل آتش قرار داد. بعد از حدود ۳۰ دقیقه سیب زمینی ذغالی خوشمزه آماده سرو خواهد بود. این غذای بی نظیر به عنوان میان وعده نیز می تواند سرو شود. همچنین میزان پروتئین گیاهی موجود در این غذا بسیار بالا می باشد. برای طبیعت گردانی که ورزشکار حرفه ای هستند؛ این غذا توصیه می شود.

دیزی

دیزی

از دیگر غذاهای سالم و حتی پرانرژی برای طبخ در طبیعت می توان به دیزی اشاره کرد. دیزی در یک پروسه زمانی نهایت ۲ ساعته روی حرارت ملایم طبخ می شود. برای تهیه این غذا به ۴۰۰ گرم گوشت گوساله، مقداری پیاز رنده شده، نخود، گوجه فرنگی، لوبیا خیس خورده، نخود و ادویه احتیاج است.

پس از تفت دادن پیاز باید گوشت را به داخل قابلمه اضافه کرد. در نهایت سایر مواد اولیه دیگر را نیز باید جهت پخت افزوده و تا زمان اتمام پخت صبر کرد. این غذای بسیار مغذی در برابر حرارت مستقیم بسیار مقاوم است.

مطلب مشابه: مرغ زنجبیلی | طرز تهیه مرغ زنجبیلی خوشمزه با سینه مرغ یا بوقلمون

مرغ طعم دار شده

مرغ طعم دار شده

به طور کلی طبخ گوشت قرمز در طبیعت نیاز به زمان زیادی دارد. در صورتی که برای آماده کردن مرغ طعم دار فقط چند دقیقه زمان لازم است. حتما از ۲۴ ساعت مرغ را باید طعم دار کرد. همچنین برای طعم دار کردن مرغ می توان از پیاز، ادویه کاری، فلفل قرمز، دارچین، پودر سیر و حتی زعفران استفاده کرد.

برای سرخ کردن مرغ های طعم دار شده فقط نیاز به یک تابه جداگانه تمیز است. مرغ های طعم دار شده را به همراه سبزیجات بخارپز شده می توان سرو کرد. این غذای خوشمزه میزان کالری دریافتی بدن را نیز افزایش می دهد.

پنیر کبابی

پنیر کبابی

پنیر کبابی غذایی سرشار از کلیسم، فیبر و پروتئین می باشد. این غذای لذیذ سه سوته آماده می شود و همچنین طعم بسیار متفاوتی دارد. برای افرادی که از غذاهای تکرار طبیعت گردی خسته شده اند؛ پنیر کبابی بسیار ایده آل است. این غذای خوشمزه را به همراه بادام کبابی می توان میل کرد.

حتما پنیرهای کبابی مخصوص را از مراکز فروش باید تهیه کرد. برای طعم دار کردن پنیر استفاده از نمک، فلفل مجاز است. ترکیب پنیر و بادام کبابی برای همیشه در ذهن باقی خواهد ماند.

خوراک سوسیس و لوبیا

خوراک سوسیس و لوبیا

این خوراک را به همراه نان می توان سرو کرد. به جای سوسیس از سوجوک و حتی ژامبون نیز می توان در این ترکیب استفاده نمود. تعداد تخم مرغ ها بر حسب تعداد نفرات متغیر می باشد. این غذا در مقایسه با سایر نمونه های مشابه بیشترین میزان از پروتئین را دارا می باشد.

همچنین خوراک سوسیس و لوبیا به راحتی در معده هضم می شود‌. به این خوراک خوشمزه می توان گوجه فرنگی و پیاز حلقه شده را اضافه کرد. این غذا به عنوان میان وعده نیز می تواند سرو شود.

نودل

نودل

از دیگر غذاهای ساده و راحت برای کمپینگ، نودل می باشد. این غذای بی نظیر به صورت نیمه آماده قابل خریداری است. فقط برای خوشمزه شدن نودل می توان ادویه و سس های مخصوص را به آن اضافه کرد. نودل میزان کالری مورد نیاز بدن را تامین می کند. همچنین تهیه این غذا به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارد.

کوکو و کتلت

کوکو و کتلت

کوکو و کتلت را به راحتی می توان روی آتش پخت و همچنین این غذای فوق العاده کالری دریافتی بدن را افزایش می دهد. برای افراد گیاهخوار کوکو بیشتر توصیه می شود. انواع کتلت گوشت و مرغ نیز ترجیحی مناسب برای کمپ و طبیعت گردی هستند. برای ماندگاری بیشتر این غذاها در طبیعت می توان آن ها را در داخل فویل آلومینیومی قرار دارد. تحت چنین شرایطی پس از پخت تا ۴ ساعت قابل استفاده می باشد

سالاد الویه

سالاد الویه

یکی از ساده ترین و ترندترین غذاهای ساندویچی در کمپ، سالاد الویه می باشد. این غذای بی نظیر در هر رنج سنی از محبوبیت قابل توجهی برخوردار می باشد. برای صرفه جویی در وقت مواد سالاد الویه را از قبل در خانه آماده کنید.

در این صورت فقط برای سرو این غذا نیاز به نان خواهید داشت. برای افرادی که از مهارت کافی در تهیه این ساندویچ برخوردار نیستند؛ سالاد الویه نیمه آماده پیشنهاد بسیار ایده آلی است. هر ۳۰۰ گرم سالاد الویه حاوی ۴۴۰ کیلوکالری انرژی می باشد.

مطلب مشابه: سالاد الویه رژیمی | آموزش طرز تهیه سالاد الویه رژیمی بسیار خوشمزه

انواع اسنک

انواع اسنک

یکی از سریع ترین و بدون دغدغه ترین غذاهای کمپی اسنک می باشد. برای طبخ اسنک باید چند عدد نان تست، پنیر ورقه ای، کالباس یا ژامبون تهیه کرد. همچنین پیش از پخت بهتر است؛ نان های تست را کره مالی کرد. تحت چنین شرایطی پخت حس لذیذی از خوشمزگی قابل احساس خواهد بود.

کباب کوبیده

کباب کوبیده

ایرانیان در طبیعت گردی و کمپ بیشتر طبخ غذاهای کبابی را ترجیح می دهند. غذاهای کبابی نیز به راحتی روی آتش قابل آماده شدن هستند. پیش از هرگونه اقدامی گوشت گوساله با ۱۰ درصد چربی را به همراه پیاز طعم دار کرد.

سپس یک ساعت در داخل یخچال این گوشت را باید قرار داد و در ادامه مقداری نمک و فلفل به گوشت اضافه کرد. قبل از کوبیده زدن باید دست ها را کاملا نمدار کرد. برای افزایش میزان کالری دریافتی در طول روز می توان کوبیده را به همراه نان سرو کرد.

جوجه کباب

جوجه کباب

از دیگر غذاهای اقتصادی که کاملا با ذائقه اصیل ایرانی سازگاری دارد؛ جوجه کباب می باشد. این غذای فوق العاده خیلی سریع آماده می شود. همچنین پیش از پخت باید مرغ ها کاملا طعم دار شوند؛ در غیر این صورت طعم جوجه کباب خوشمزه نخواهد بود. این غذای خوشمزه در مدت زمان نهایت ۲۰ دقیقه روی آتش آماده می شود.

مطلب مشابه: طرز تهیه جوجه کباب لاری مجلسی رستورانی غذای محبوب

کنسرو لوبیا و قارچ

کنسرو لوبیا و قارچ

از هر نظر استفاده از غذاهای کنسروی در کمپ اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. همچنین امکان پخت چنین غذاهایی در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است. کنسرو لوبیا و قارچ فقط ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در داخل آب جوش قرار بگیرد. در نهایت این غذای لذیذ کنسروی آماده سرو خواهد بود.

این غذای بی نظیر کاملا باب میل ذائقه های ایرانی است. همچنین مدت زمان لازم برای طبخ این غذا بسیار کوتاه می باشد.

کمپیر سیب زمینی

کمپکمپیر سیب زمینییر سیب زمینی

کمپیر یا سیب زمینی شکم پر غذای متفاوت و بسیار لذیذ است. برای قسمت میانی این سیب زمینی می توان از گوشت، ژامبون، سبزیجات، زیتون، پیاز و مقداری ادویه اشاره کرد. این غذای ترکیه ای اصیل بسیار خوشمزه است. همچنین پس از آماده کردن مواد میانی سیب زمینی را فویل پیچی کنید. در نهایت کمپیر را برای پخت باید روی گاز قرار داد. برای پخت بهتر باید ۳۰ الی ۴۰ دقیقه کمپیر را روی حرارت غیر مستقیم قرار داد.

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب