مصرف بیش از حد عناب در کودکان – عوارض آن

مضرات عناب برای کودکان

ممکن است مصرف عناب در نوزاد و کودکان باعث ایجاد گاز شود که جهت برطرف کردن این گاز می توانید عناب را با مویز بخورید.

مصرف زیاد عناب می‌تواند در موارد نادر باعث خواب آلودگی، اسهال، کاهش اشتها، نفخ و ضعف شود. چون عناب باعث سفت شدن خون می‌شود لذا مصرف آن برای افراد با غلظت خون بالا توصیه نمی‌شود. افراد سرد مزاج در مصرف اعتدال داشته باشند. عناب هضمی سخت دارد بنابراین افراد با ناراحتی معده از مصرف زیاد آن پرهیز کنند.

توجه داشته باشید که کسانی که زخم معده و ورم روده دارند باید عناب را با هسته سائیده بعد از غذا یک قاشق چای خوری بخورند تا مشکلشان حل شود.
تحقیقات نشان می دهد که جوشانده عناب برای نرم کردن سینه و گلوی کودک مفید است. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید آن را با انجیر و کشمش و خرما مصرف کرد.

همه چیز در مورد عناب

اگر جوشانده عناب که با شکر شیرین شده است را مصرف نمایید خارش بدن از بین می رود.
اگر صبح ناشتا کودک یک استکان آب جوشانده عناب به مدت چهار روز بخورد برای درمان بواسیر خوب است.

برای درمان درد سینه و سرفه و کاهش فشار خون شربت عناب را مصرف شود که به آسانی تهیه می شود.
برای درست کردن این شربت کافی است که ۲۰۰ عناب را در یک لیتر آب بریزید تا بجوشد و دانه های آن را خارج کنید و با ۷۵۰ گرم شکر مخلوط کنید.

حتماً بخوانید:

در طب سنتی آمده است که برای درمان سردرد و سرگیجه روزانه ۵ عدد عناب بخورید.
بهترین درمان برای خارش های پوستی این است که بسته به شدت و سن بیمار ده تا پنجاه عناب را کمی بکوبید و در آب بجوشانید و صاف کنید و ناشتا مصرف نمایید.

اگر دنبال یک شربت برای درمان سرفه کودکان و سینه درد و … هستید کافی است که ۵۰ گرم خرما و عناب و کشمش و انجیر را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کنید.

جدیدترین مطالب