بهترین رشته تحصیلی برای تاسیس شرکت کدام است؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که بهترین رشته برای تاسیس شرکت کدام است؟ با ما همراع باشید تا در ادامه به پاسخ این پرسش پرتکرار بپردازیم. تأسیس شرکت یکی از اقداماتی است که بسیاری از افراد با اهداف متفاوتی همچون راه‌اندازی یک کسب‌وکار و کارآفرینی و یا رشد و توسعه یک فعالیت اقتصادی دست به انجام آن می‌زنند. شرکت‌ها در انواع گوناگونی قابل تأسیس‌اند که ممکن است برای هر یک، مجموعی از رشته‌های تخصصی موردنیاز باشد.

در همین راستا یکی از دغدغه‌های بسیاری از افرادی که فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار حرفه‌ای و عظیم را در سر دارند، بهترین رشته برای تاسیس شرکت است. در این مقاله به بررسی این مسئله و همچنین مدارک تحصیلی لازم برای ثبت شرکت می‌پردازیم.

بهترین رشته تحصیلی برای تاسیس شرکت کدام است؟

برای تاسیس شرکت چه رشته ای باید خواند

تأسیس شرکت می‌تواند نقش به سزایی در گسترش یک کسب‌وکار کوچک داشته باشد. این موضوع همچنین کمک می‌کند که روز به روز در یک موضوع به طور تخصصی‌تر وارد شده و سرمایه بیشتری در طی سالیان فعالیت خود، به دست آورد.

در نتیجه تأسیس شرکت می‌تواند از جمله اقدامات مهم و اساسی افراد در زندگی آنها باشد که در برخی موارد حتی منجر به تغییر مسیر زندگی و تحولی عظیم در آن می‌گردد. با توجه به این موضوع، به جهت منافع بسیار زیاد شخصی، کاری و مالی که ثبت یک شرکت به دنبال دارد، افراد همواره در پی این سؤال‌اند که بهترین رشته برای تاسیس شرکت چیست؟ یا اینکه هزینه ثبت شرکت در سال جاری چقدر است؟

پاسخ این سؤال به طور دقیق امکان‌پذیر نیست. چرا که شرکت‌های موفق بسیار زیادی در زمینه‌های کاری متنوع در حال فعالیت هستند و سود خوبی نیز دارند؛ تنها می‌توان گفت برخی شرکت‌ها نسبت به برخی دیگر به لحاظ کسب درآمد در جایگاه بالاتری قرار دارند.

مدرک تحصیلی لازم برای تاسیس شرکت

همانطور که پیش از این گفته شد، شرکت‌ها در انواع گوناگونی با توجه به فعالیت‌های کاری آنها تأسیس می‌گردند. گاهی برای تأسیس و ثبت برخی شرکت‌ها نیاز به هیچ‌گونه مدرک تحصیلی ای نیست؛ ولی در اکثر مواقع برای هر حوزه کاری، وجود مدرک معتبر با آن از الزامات ثبت شرکت در کشور است.

برای مثال برای تاسیس شرکت‌های مهندسی وجود افرادی با دارابودن مدرک تحصیلی مهندسی متناسب با حیطه فعالیت آن شرکت (برق، عمران، معماری و غیره) الزامی است.

به جز مدارک تحصیلی هر شرکت، بسته به فعالیت آن ممکن است مدارک دیگری نیز موردنیاز باشد. برای مثال برای کسب مجوز فعالیت‌های تجاری خارجی، باید کارت بازرگانی داشته باشید.

مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت مهندسی

بخش زیادی از تمامی شرکت‌های ثبت شده را شرکت‌های مهندسی تشکیل می‌دهند. رشته‌های تحصیلی مهندسی بسیار گوناگون و متنوع هستند و به‌تبع، حوزه‌های کاری گسترده و مختلفی خواهند داشت. نکته مهم در تأسیس و ثبت شرکت مهندسی این است که این اقدام نیاز به حداقل یک عضو با مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های فنی مهندسی دارد.

بهترین رشته برای تاسیس شرکت را باید با بررسی شرایط مختلف در نظر گرفت. قوانین مربوط به تأسیس شرکت مهندسی در ادامه شرح داده شده‌اند.

  • برای ثبت هرگونه شرکت فنی و مهندسی با هر عنوانی، نیاز به حداقل یک عضو از مؤسسان، با مدرک کارشناسی رشته‌های مهندسی است.
  • برخی از افراد در عنوان شرکت خود کلمه “مهندسین” را به کار می‌برند. توجه داشته باشید این کلمه شما را ملزم می‌کند که مهندسان شرکت از یک نفر بیشتر باشند و این موضوع به هنگام ثبت با ارائه مدارک این افراد بررسی می‌گردد.
  • در صورتی که عبارتی همچون “گروه مهندسین” را در عنوان شرکت به کار گیرید، نه‌تنها تمامی مؤسسین این شرکت باید مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی داشته باشند؛ بلکه این مدرک باید از رشته‌هایی کاملاً مرتبط با حوزه کاری آن شرکت باشد.

این موارد تنها مربوط به مدرک تحصیلی افراد در ثبت شرکت مهندسی است. اگر به دنبال آگاهی از سایر شرایط در تأسیس شرکت هستید می‌توانید با مراجعه به سایت نیکان ثبت با آدرس https://sabtenikan.com/ ، از مشاورین مجرب این مجموعه راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

بهترین رشته تحصیلی برای تاسیس شرکت کدام است؟

مدرک تحصیلی برای تاسیس شرکت دارویی

شرکت‌های دارویی از دیگر انواع شرکت‌های ثبتی هستند که به دلیل نوع خاص فعالیت آنها و نقش مستقیم محصولات با سلامت افراد، نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط دارند. از نظر برخی از افراد داروسازی بهترین رشته برای تاسیس شرکت است.

شرکت‌های دارویی خود می‌توانند در گروه‌های مختلفی شامل تولید، پخش، صادرات و واردات دارو تقسیم شوند. مدارک ثبت و تأسیس هر یک از این شرکت‌ها ممکن است در مواردی متفاوت باشد؛ اما به‌طورکلی در دو موضوع اساسی یکسان‌اند:

  • جهت ثبت شرکت دارویی، دارابودن مدرک تحصیلی داروسازی برای حداقل یک عضو از مجموعه الزامی است. کسب مجوز شرکت منوط به این مورد خواهد بود.
  • در کنار مورد قبلی، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باید پیش از این، در حوزه دارو و درمان به‌صورت تخصصی فعالیت داشته و مدارک و گواهی‌های لازم مربوط به آن را نیز ارائه نمایند.

ثبت شرکت بدون مدرک تحصیلی

پیش از این نیز اشاره کردیم ثبت شرکت نیاز به مدارک متفاوتی دارد، اما لزوماً مدرک تحصیلی از موارد لازم جهت ثبت نیست. در نتیجه می‌توان برخی از شرکت‌ها را بدون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط نیز تأسیس نمود.

این موضوع بستگی به نوع حیطه کاری و فعالیت شرکت موردنظر شما دارد. برای مثال ثبت شرکت‌های مهندسی، مؤسسات حقوقی، بیمه، طراحی سایت و خدمات رایانه‌ای و شرکت‌های فرهنگی گردشگری بدون داشتن مدرک تحصیلی مرتبط امکان پذیر نیست؛ ولی به جز موارد گفته شده، به طور عمومی در قانون ثبت رسمی کشور، صحبتی از لزوم مدرک دانشگاهی آورده نشده است.

از مدارک موردنیاز و الزامی جهت ثبت شرکت می‌توان به مدارک شناسایی شرکا، اساس‌نامه، اظهارنامه، شرکت‌نامه، مجوز فعالیت و گواهی تأمین سرمایه اولیه و همچنین صورت‌جلسه مجمع‌عمومی و هیئت‌مدیره اشاره کرد. البته توجه نمایید که شرکت‌ها می‌توانند در حالت‌های مختلفی همچون شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود تأسیس شوند. طبیعتاً مدارک دقیق موردنیاز برای هر یک از این شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

با توجه به پیچیده بودن فرآیند ثبت شرکت در کشورهای دیگر بهترین راهکار این است که یک مشاور حرفه‌ای در نظر داشته باشید. متخصصین مجموعه ثبت نیکان می‌توانند راهنمایی‌های لازم را به شما در زمینه بهترین رشته برای تاسیس شرکت ارائه نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی مندرج در سایت با مسئولین در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

جمع‌بندی

در این مقاله به موضوع بهترین رشته برای تاسیس شرکت و شرایط ثبت شرکت‌ها پرداختیم. به‌طورکلی ثبت شرکت با توجه به قانون مربوط به آن نیاز به مدرک تحصیلی و دانشگاهی ندارد؛ ولی برخی شرکت‌ها با حوزه‌های کاری خاص، ملزم به داشتن مدرک تحصیلی مرتبط هستند. شرکت‌های مهندسی و دارویی از این موارد هستند.

ثبت شرکت مراحل زیادی دارد. برای انجام این کار می‌توانید به مجموعه‌هایی همچون شرکت نیکان ثبت مراجعه کنید تا با تخصص و تجربه‌ای که در طی بیش از یک دهه فعالیت در ثبت شرکت‌ها و برندهای مختلف دارند، این مراحل را در کمترین زمان ممکن برای شما به انجام برسانند.

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب