جشن صعود سپاهانی‌ها در نقش جهان به پا شد/ محرم، تراکتور را هم از گردونه جام حذفی خارج کرد!

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پرونده مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با صعود تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز بسته شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران عصر امروز (پنجشنبه) فعالیت خود را در حالی آغاز کرد که آلومینیوم اراک در یک ماراتن سخت‌ونفسگیر و البته ۱۲۰ دقیقه‌ای، توانست با یک گل از سد چادرملو اردکان بگذرد. اراکی‌ها در حالی صعود سختی به جمع ۴ تیم برتر جام حذفی داشتند که در دیگر بازی این مرحله، گل‌گهر سیرجان عملکردی خیره‌کننده در دیدار خانگی‌اش برابر هوادار داشت و شاگردان اوزونیدیس با بردی ۵گله هوادار به پیروزی رسیدند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.

 

تیم‌های آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان در شرایطی راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند که چشم‌انتظار برگزاری دو مسابقه دیگر مرحله یک‌چهارم نهایی بودند. در تبریز، تراکتور میزبان مس رفسنجان بود و در اصفهان هم تیم‌های سپاهان و ملوان بندرانزلی رودرروی هم قرار گرفتند و از میان این ۴ تیم لیگ برتری، تنها ۲ تیم می‌توانستند در جمع ۴ تیم برتر جام حذفی حضور یابند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت‌ها تلاش کنند و همین مسئله باعث شد تا این دو مسابقه در اوج هیجان و حساسیت دنبال شود.

 

احمدزاده، سپاهان را به نیمه‌نهایی فرستاد

 

شاگردان ژوزه مورایس و مهدی تارتار در تیم‌های سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی از ساعت ۱۹:۳۰ به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان رودرروی هم قرار گرفتند؛ آن‌هم در شبی که هواداران سپاهان استقبال خوبی از مسابقه تیم مورد علاقه‌شان انجام داده بودند. طلایی‌پوشان بازی را بهتر آغاز کردند و بعد از چند فرصت‌سوزی از سوی شاگردان ژوزه مورایس، سرانجام فرشاد احمدزاده در دقیقه ۴۰ موفق شد روی اشتباه فاحش افشار صداقت دروازه ملوان را باز کند تا با گلزنی احمدزاده، نیمه نخست به سود طلایی‌پوشان اصفهانی خاتمه یابد.

 

ملوانی‌ها در نیمه دوم به دنبال آن بودند تا بتوانند به بازی بازگردند و گل تساوی را به‌ثمر برسانند اما تلاش شاگردان مهدی تارتار برای رسیدن به گل تساوی بی‌ثمر بود و در نقطه مقابل، طلایی‌پوشان توانستند به خوبی از برتری یک‌گله خود حراست کنند. در دقایق پایانی مسابقه، بازی نزدیک و پرهیجان دنبال شد اما خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا سپاهانی‌ها بتوانند با تک گل فرشاد احمدزاده بعد از پذیرش ۳ تساوی پیاپی در لیگ برتر، طعم پیروزی را در جام حذفی بچشند و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

 

تراکتوری‌ها در خانه تنبیه شدند و کنار رفتند!

 

دو تیم تراکتور تبریز و مس رفسنجان از ساعت ۱۹ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند و برگزار کننده دیگر مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی بودند. تبریزی بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و در دقیقه ۲۱، فرصتی فوق‌العاده برای شاگردان حمید مطهری به‌دست آمد اما درخشش حامد لک در مقابل گوستاوو واگنین سد راه گلزنی ستاره تراکتور شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد و حملات سرخ‌پوشان تبریزی بی‌سرانجام بود.

 

مسی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند اما رفته‌رفته بازهم جریان بازی به سود تراکتور تغییر کرد و سرخ‌پوشان تبریزی صاحب موقعیت‌های خوب گلزنی شدند. حامد لک، ستاره بی‌چون‌وچرای مس در مسابقه امشب بود و اجازه خودنمایی به ستاره‌های تیم تراکتور را نداد. در اواسط نیمه دوم، ۲ فرصت مناسب گلزنی برای نارنجی‌پوشان خلق شد که حسین پورحمیدی آن‌ها را مهار کرد. امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه ۷۳ با تیزهوشی از حامد لک پنالتی گرفت که این ضربه پنالتی را رحمان جعفری به آسمان کوبید تا نتیجه بازی ۰-۰ مساوی باقی بماند. 

 

شاگردان حمید مطهری و محرم نویدکیا در جریان ۹۰ دقیقه ناکامی در گلزنی بودند تا اینکه در آغاز وقت‌های اضافی، محمدمهدی محبی در نقش گلزن در ترکیب مس رفسنجان درخشید و با حرکت انفرادی خود دروازه تراکتور را به شکلی تماشایی بازی کرد تا نارنجی‌پوشان از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی محبی، حمید مطهری با تعویض‌های تهاجمی به دنبال آن بود تا شرایط بازی را به سود تیمش تغییر بدهد اما خبری از باز شدن دروازه مس نبود تا پایان در یک بازی جذاب و پرموقعیت، مس رفسنجان با نتیجه یک بر صفر مقابل تراکتور تبریز پیروز شود و به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد.

 

نتایج کامل دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران

 

پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه

 چادرملو اردکان ۰-۱ آلومینیوم اراک

 گل‌گهر سیرجان ۵-۰ هوادار تهران

 تراکتور تبریز ۰-۱ مس رفسنجان

 سپاهان اصفهان ۱-۰ ملوان بندرانزلی

 

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با برتری تیم‌های آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به پایان رسید تا این ۴ تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. طبق قرعه‌کشی انجام شده، در مرحله نیمه‌نهایی باید تیم‌های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک به مصاف هم بروند و گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان هم برگزارکننده دیگر مسابقه مرحله نیمه‌نهایی خواهند بود. البته برای تعیین میزبانی، باید قرعه‌کشی جداگانه‌ای از سوی سازمان لیگ انجام شود و با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر، دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی بعد از اتمام لیگ بیست‌وسوم برگزار خواهد شد.

 

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب