نحوه کانتور صورت بر اساس فرم صورت

برای اینکه بدانید چطور باید کانتور انجام دهید، در ابتدا نیاز است که درباره‌ی انواع شکل صورت بدانید تا بتوانید به درستی و مطابق با نوع صورت خود، کانتور صورت انجام دهید. کانتور به معنی عمق بخشیدن به پوست برای ایجاد سایه و پوشاندن نقاطی که می خواهید توجه به آن کمتر باشد و نمایاندن زیبایی صورت است. با استفاده از تکنیک‌هایی که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد یاد خواهید گرفت که چگونه ظاهر صورت خود را با استفاده از کانتور کشیده‌تر کرده، خط فک ایجاد کرده، دماغ کوچکتر و یا سربالا ایجاد کرده و یا گونه خود را برجسته‌تر نشان دهید.

نحوه پیدا کردن فرم صورت

برای پیدا کردن فرم صورت خود جلوی آینه ایستاده و موهای خود را از صورت کنار بزنید و سپس با استفاده از صابون، ماژیک و وسایل دیگر که به راحتی از صورت شسته می شوند، دور صورت خود را با دقت بکشید و سپس به طرح کلی کشیده شده توجه کنید و با نگاه کردن به تصاویر زیر، شکل صورت خود را بیابید.

نحوه کانتور صورت بیضی

این صورت‌ها معمولا بلند و پهن هستند و چانه، خط فک و خط مو هیچ نقطه ی مشخصی ندارند و هدف از کانتور این است که صورت را کوتاه‌تر نشان دهید.

  • برای این کار باید طرفین پیشانی و گونه‌ها را با کانتور تیره‌تر کرده زیرا باعث می‌شود تا پیشانی شما کوچکتر و کوتاه‌تر نشان داده شود و کانتور روی شقیقه را به سمت بالا و خارج به سمت خط مو محو کنید.
  • برای کانتور روی گونه، از زیر استخوان گونه و از گوش شروع شده و به وسط گونه‌ها خطی بکشید اما آن را خیلی بالا نبرید تا صورت کشیده‌تر نشان داده نشود.
  • سپس در اخر چانه خود را کانتور کنید تا صورت شما کوتاه‌تر نشان داده شود و با پیشانی هماهنگی داشته باشد.
  • برای برجسته سازی باید زیر چشمانتان به صورت مثلث وارونه کانسیلر بزنید و همچنین مرکز پیشانی را هایلایت بزنید تا چهره پهن‌تر بنظر برسد.

نحوه کانتور صورت گرد

صورت‌های گرد هیچ نقطه مشخصی در امتداد خط فک، چانه یا پیشانی ندارند و ظاهری نرم‌تر و کمتر تراشیده شده دارند که به راحتی قابل تشخیص هستند. با استفاده از کانتور می‌توان ظاهری تراش خورده‌تر ایجاد کنید.

  • کانتو را در دو طرف پیشانی و شقیقه‌ها بکشید تا صورت شما لاغر نشان داده شود.
  • گونه ها را از بالای گوش به سمت برجستگی گونه و سپس به سمت چانه کانتور بکشید این کار باعث می‌شود تا خط فک مشخص شود و صورت شما کمی کشده تر بنظر برسد.
  • از کانسیلر برای زیر چشم و وسط پیشانی و چانه خود استفاده کنید تا برجسته‌تر نشان داده شوند.
آموزش کانتور صورت بیضی و گرد

نحوه کانتور صورت مستطیل

صورت‌های مستطیل شکل بلند و صاف بوده و دارای پهنای یکسانی در پیشانی، گونه‌ها و خط فک بوده و خط فک مشخصی دارند. با کانتور می‌توانید ظاهر صورت را کوتاه‌تر نشان داده و توجه را از چانه و پیشانی بلند بردارید.

  • با استفاده از کانتور دو طرف شقیقه‌ها، دوطرف چانه و خط فک را کانتور بزنید.
  • مرکز پیشانی را که درست بالای ابرو می‌باشد و نزدیک خط مو را با استفاده از کانسیلر و یا هایلایتر برجسته کنید.
  • زیر چشم‌هایتان کانسیلر یک درجه روشن‌تر از پوست خود بزنید تا سیاهی‌ها، رگ‌ها و هرگونه تغییر رنگ خفیفی که ممکن است داشته باشید را بپوشاند.
  • کانسیلر را به نوک بینی خود، یک نقطه به بالای لب بالایی و همچنین روی چانه بزنید.

نحوه کانتور صورت مربع

صورت‌های مربعی دارای طول و عرض تقریبا یکسانی هستند و خود دارای گونه های برجسته و خطوط فک هستند به همین دلیل از کانتور برای کمتر کردن زاویه‌ها برای این فرم صورت استفاده می‌شود.

  • در مرحله اول باید کانتور را روی دو طرف پیشانی، شقیقه‌ها و در امتداد خط رویش موها و خط فک کشیده شوند تا گوشه‌های صورت که اغلب ظاهری برجسته دارند نرم تر نشان داده شود. کانتور را به صورت مورب روی شقیقه‌ها و خط فک بکشید.
  • روی گونه‌ها یک شکل C از بالای گوش و اطراف استخوان گونه به وسط گونه‌ها بکشید تا گونه‌ها گردتر بنظر برسند.
  • در اخر برای لاغر شدن استخوان فک کانتور را زیر استخوان فک بکشید.
  • برای بهتر نشان دادن کانتور با کانسیلر زیر چشمانتان به صورت مثلث وارونه، وسط پیشانی و چانه خود بکشید.
آموزش کانتور صورت مستطیل و مربع

نحوه کانتور صورت قلبی

این صورت‌ها دارای پیشانی بزرگتر و چانه‌ای کوچک، باریک و نوک تیز هستند. برای کانتور این شکل صورت باید گونه‌ها را برجسته تر نشان داد و پیشانی را تیره‌تر کرد.

  • برای گونه‌ها کانتور را از بالای گوش تا امتداد استخوان گونه بکشید و سپس دو طرف پیشانی و شقیقه را تیره‌تر کنید تا با نیمه پایین صورت که کوچکتر است متعادل شود.
  • در این فرم صورت چانه کشیده است به همین دلیل به هیچ وجه خط فک پایین را کانتور نکنید.
  • در وسط چانه کانسیلر بزنید تا این قسمت پهن‌تر نشان داده شود همچنین پیشانی، بینی و زیر چشمان خود را با کانسیلر و هایلایتر برجسته کنید.

نحوه کانتور صورت الماسی

این صورت‌ها دارای پهن‌ترین گونه‌ها، چانه نوک تیز و پیشانی بزرگ و خط موی باریکی دارند. برای کانتور این شکل صورت باید پیشانی و استخوان گونه را کانتور بزنید.

  • روی پیشانی به سمت بالا و به سمت خط مو کانتور بکشید تا پیشانی کوتاه‌تر نشان داده شود.
  • زیر استخوان گونه‌ها کانتور تیره بزنید تا صورت باریک‌تر نشان داده شوند ولی کانتور را زیاد به سمت دهان خود نکشید زیرا نتیجه معکوسی خواهد داشت.
  • روی چانه کانتور بزنید تا چانه، کمتر نوک تیز بنظر برسد و با گونه‌ها هماهنگی داشته باشد.
  • در زیر چشم‌ها و در وسط پیشانی کانسیلر روشن و یا هایلایتر بزنید تا صورت شما متعادل شود.
آموزش کانتور صورت الماسی و قلبی

کانتورینگ صورت مثلثی

صورت مثلثی دارای پیشانی باریک، گونه‌ها و چانه پهن هستند. استخوان‌های گونه باعث می شوند تا زاویه فک شما مشخص نباشد.

  • برای کانتور این صورت‌ها باید در زیر استخوان گونه را کانتور بزنید زیرا باعث نرم تر نشان دادن زاویه صورت می‌شود.
  • در طرفین پیشانی نزدیک به خط مو و شقیقه‌ها را نیز کانتور بزنید زیرا پیشانی را پهن‌تر نشان داده و تناسب متعادلی بین گونه‌های پهن و پیشانی ایجاد می‌کند.
  • از کانسیلر و هایلایتر برای مرکز پیشانی، مرکز چانه استفاده کنید زیرا این کار باعث جلب توجه به قسمت مرکزی صورت می شود و تعادل بین پیشانی و چانه باریک را با استخوان گونه‌ی پهن ایجاد می‌کند.

کانتورینگ صورت مثلثی معکوس

پیشانی صورت‌های مثلث معکوس با استخوان گونه یک عرض دارند و پیشانی پهن‌تر و گردتر از چانه داشته و چانه نوک تیز دارند. با کانتور می‌توان پهن بودن پیشانی و استخوان گونه را به حداقل رساند تا با چانه هماهنگی داشته باشد.

  • از کانتور برای کنار و بالای پیشانی، شقیقه‌ها، زیر گونه و روی چانه استفاده کنید.
  • از کانسیلر در مرکز پیشانی، نوک بینی و زیر چشم چانه استفاده کنید تا تمرکز به سمت مرکز صورت بیشتر شود.
  • کانسیلر را به روی خط فک بزنید تا باعث ایجاد تعادل بین چانه باریک و پیشانی پهن شوید.
آموزش کانتور صورت مثلثی و مثلثی معکوس

نحوه کانتور صورت بر اساس نوع پوست

نوع پوست شما در انجام آرایش تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل اتخاب کانتور مناسب پوست شما می‌تواند برای آرایشی صاف و یکدست تاثیر بیشتر و بهتری داشته باشد.

کانتور برای پوست چرب

کانتورهای مات و یا پودری برای کسانی که پوست چرب دارند مناسب است زیرا چربی روی پوست را جذب می‌کند. همچنین از رنگ های کانتور گرم و مایل به نارنجی استفاده نکنید زیرا پوست را چرب تر نشان می‌دهند. کانتورهای با تناژ رنگ سرد انتخاب کنید تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد.

کانتور برای پوست خشک

از کانتورهای مایع و کرمی می‌توانید برای پوست های خشک استفاده کنید زیرا دارای ترکیبات مرطوب کننده، روغن های گیاهب هستند که باعث جلوگیری از خشک شدن پوست می‌شوند. از سایه هایی که فقط یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد استفاده کنید زیرا تیره بودن بیش از حد پوست را خشک‌تر نشان می‌دهند.

نحوه کانتور صورت بر اساس نوع کانتور

کانتورها دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برای نوع پوست شما و یا اینکه در آرایش کردن حرفه‌ای یا مبتدی هستید تاثیر دارند. با انتخاب مناسب کانتور مناسب پوست خود می‌توانید ظاهری طبیعی‌تر و بهتر به پوست خود بدهید.

کانتور پودری

کانتورهای پودری برای کسانی که مبتدی هستند انتخاب خوبی هستند زیرا به راحتی قابل استفاده و قابل ترکیب هستند و جلوه ای طبیعی‌تر دارند. همچنین برای پوست‌های چرب مناسب بوده و چربی اضافی را جذب کرده و باعث تنظیم چربی پوست می‌شود و از براق شدن جلوگیری کرده و باعث ایجاد روکشی مات روی پوست می‌شود.

کانتور مایع

کانتورهای مایع دارای بافت کرمی هستند که باعث ایجاد ترکیبی صاف و یکدست روی پوست شما می‌شوند. برای پوست های خشک مناسب بوده و دارای ترکیبات مرطوب کننده و روغن های مفید هستند که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

کانتور استکی

این کانتور ها بافتی شبیه به رژلب دارند و دارای رنگ دهی قوی تری هستند و قابلیت ترکیب کمتری نسبت به کانتور پودری دارند. این کانتور برای کسانی که پوست خشک و یا دارای چین و چروک صورت هستند مناسب است زیرا کانتورهای پودری در خطوط ریز ته نشین می‌شوند و این خطوط را بیشتر نشان می‌دهند همچنین برای افرادی که حرفه‌ای هستند مناسب‌اند.

آموزش کانتور صورت بر اساس نوع کانتور

چگونه صورت خود را کانتور کنیم؟

بعد از زیرسازی آرایش می‌توانید با استفاده از کانتور مطابق با شکل صورت خود کشیدن کانتور را شروع کنید. نحوه کشیدن کانتور تا حدود زیادی به شکل صورت شما، نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد.

مراحل کانتور صورت

  1. چهره خود را بشناسید : نحوه کانتورینگ برای فرم‌های مختلف صورت متفاوت است و باید با فرم صورت متناسب باشد. به همین دلیل باید در ابتدا چهره خود را بشناسید و طبق آن کانتور کنید. کانتور باعث می‌شود تا ساختار صورت متعادل‌تر شود. برای شناختن چهره خود ابتدا مقابل آیینه بایستید و موهای خود را عقب بزنید. سپس به فرم استخوان پیشانی، خط فک، گونه و چانه توجه کنید، طول و عرض هرکدام تعیین کننده فرم صورت شما می‌باشد.
  2. پایه آرایش خود را انجام دهید : ابتدا پوست خود را تمیز کرده و با استفاده از پرایمر زیرسازی آرایش خود را انجام دهید تا آرایش مدت زمان طولانی تری ماندگار باشد.
  3. پوست خود را یکدست کنید : به کمک کرم پودر همرنگ پوست خود کل صورت خود را کاور کنید تا پوست شما یکدست شود.
  4. برجستگی صورت خود را مشخص کنید : از کانسیلر رنگ روشن و هایلایتر برای مناطقی از صورت که می خواهید برجسته تر نشان داده شوند مانند روی استخوان گونه ، پل و نوک بینی و زیر چشم، وسط پیشانی، زیر ابرو و بالای خط فک استفاده کنید.
  5. سایه های صورت خود را مشخص کنید : بعد از برجسته کردن برخی از نواحی صورت نوبت به تیره کردن بخش هایی است که ترجیح می دهید کمتر نشان داده شوند. زیرگونه ها، در کنار خط مو، دو طرف تیغه بینی و خط فک برخی از این نواحی هستند.
  6. بینی خود را کانتور کنید : از یک براش زاویه دار کوچک برای کشیدن کانتور بینی استفاده کنید. دو طرف استخوان بینی را کانتور بکشید و این خطوط کانتور را به طور زاویه‌دار به میان سوراخ‌های بینی خود وصل نمایید و سپس با یک براش بزرگتر آن را به سمت پایین محو کنید.
  7. خطوط کانتور را با ابزار آرایشی محو کنید : با استفاده از یک براش یا بیوتی بلندر برای اینکه خطوط را محو کرده و آرایشی طبیعی داشته باشید استفاده کنید.
  8. از رژگونه استفاده کنید : با استفاده از رژگونه می توانید کانتور صورت خود را پایان دهید. رژگونه مناسب با رنگ پوست شما باعث نشاط بخشیدن به پوست صورت شما می شود.

لوازم مورد نیاز برای کانتور صورت

برای افراد مبتدی استفاده از کرم پودر مایع گزینه بسیار مناسبی است زیرا راحت تر می توانید کرم را روی صورت پخش کنید و رنگ را به چهره خود منتقل کنید.

کانسیلر باید یک یا دو درجه از رنگ پوست صورت شما روشن تر باشد. کانسیلر به شما کمک می کند تا تیرگی ها و جوش ها را پنهان کنید و همچنین می توانید از کرم پودرهای روشن تر از پوست خود نیز به جای کانسیلر استفاده کنید.

برای ایجاد سایه و کانتور صورت خود می توانید، پنکک های با رنگ تیره انتخاب کنید. از رنگ هایی که ۱ الی ۲ درجه تیره تر از پوست شما هستند استفاده کنید.

برای ایجاد نتیجه ای بهتر در کانتورینگ باید از براش مناسبی استفاده کنید. براش آرایشی باید دارای سرگرد باشد تا مواد آرایشی را با دقت بیشتر و به طور یکنواخت روی صورت شما پخش شود.

چه کانتوری بخرم؟

در هنگام انتخاب کانتور صورت از کانتوری استفاده کنید که یک الی دو درجه تیره تر از رنگ پوست شما باشد و همچنین باید مات باشد تا نور بیشتری جذب کرده و سایه ایجاد کند و دقیقا برعکس هایلایتر عمل می کند.

حالا نوبت شماست

کدام یک از ابزارهای آرایشی برای محو کردن کانتور صورت بهتر هستند؟ براش ها یا بیوتی بلندرها؟

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب