چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها (نکات ساده برای زنان)

چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها (نکات ساده برای زنان)

یکی از مواردی که برای همه خانم ها لازم است یادگیری چند تکنیک دفاع شخصی می باشد. احتمال بروز خطر برای همه افراد وجود دارد. چه خانم ها و چه آقایان ممکن است در مواقعی دچار تهدید یا خطرات خاصی شوند. اما همیشه خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این خطرات قرار دارند. از این جهت لازم است که یک خانم بتواند در مواقع ضروری از خودش مراقبت کند.

اگر یک خانم یاد بگیرد با به کار بردن تکنیک های دفاع شخصی از خودش دفاع کند بدون شک احساس راحتی و امنیت بیشتری در جامعه خواهد داشت. در بسیاری از مواقع وقتی خانم ها در خیابان یا اتوبوس تنها هستند دچار استرس و اضطراب می شوند. حتی در موارد بسیاری ممکن است که در این مکان های خلوت مورد حمله و آزار جسمی قرار بگیرند.

حتی در مواردی نیز ممکن است که هیچ گاه یک خانم در معرض این خطرات قرار نگیرد. اما به طور کلی لازم است که همه این تکنیک ها را یاد گرفته و آن ها را تمرین کنند. تکنیک های مربوطه می توانند یک حرکت بسیار ساده یا یک فن رزمی پیچیده باشند. این تکنیک ها را می توان در کلاس و حتی در خانه نیز یاد گرفت.

تکنیک دفاع شخصی برای بانوان

چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها (نکات ساده برای زنان)

دفاع شخصی خانم یک عمل است که با توجه به اسمش، خانم ها برای دفاع از خود و قابله با خشونت و آسیب دیدن انجام می دهند. این ورزش در مقابل تهدید و تهاجم و در لحظه استفاده می شود. تهدیدات و خطراتی که برای بانوان وجود دارند ممکن است جسمی یا کلامی باشند.

گاهی اوقات برخی از افراد به دفاع شخصی دفاع خیابانی نیز می گویند. زمانی که یک خانم تحت حمله یک فرد یا افراد ناشناس قرار بگیرد لازم است که بتواند از خود دفاع کند یا برای خود زمان بخرد که بتواند فرار کند. خانم ها می توانند برای یادگیری دفاع شخصی در کلاس های آموزشی آن ثبت نام کنند.

علاوه بر این می توانند به صورت خودآموز یادگیری آن را آغاز نمایند. اما بهتر است همه خانم ها تکنیک های ابتدایی و اولیه آن را بیاموزند. علاوه بر این می توانند نقاط ضعف و نقاط قوت افراد را یاد گرفته و در موارد ضروری از آن ها استفاده کنند. این ورزش در ساده ترین حالت می تواند افراد را از بزرگ ترین خطرات نجات دهد.

مکان های آسیب پذیر بدن برای دفاع شخصی خانم ها

چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها (نکات ساده برای زنان)

بهتر است خانم ها قبل از یادگیری تکنیک های دفاع شخصی نقاط آسیب پذیر بدن را به خاطر بسپارند. یاد گیری این نقاط آسیب پذیر موجب می شود که در هنگام حمله و احساس خطر از آن ها استفاده کرده و فرد متجاوز را از خود دور کند.

چشم ها

اولین نقطه حساس بدن چشم ها می باشد. در صورتی که در دسترس باشند خانم می تواند با انگشت یا مشت به چشم ها ضربه زده و فرار کند.

بینی

بینی یکی از قسمت های صورت است که بسیار شکننده و آسیب پذیر می باشد. بهتر از خانم ها هوشمندانه عمل کرده و در هنگام دفاع از خود بینی را هدف بگیرند.

قفسه سینه

قفسه سینه شامل استخوان هایی است که از قلب و ریه ها محافظت می کنند. ضربه زدن به این استخوان ها می تواند بسیار دردناک باشد.

نوک سینه ها

زمانی که فرد متجاوز از یک خانم قد بلند تر باشد و خانم نتواند به صورت او ضربه بزند لازم است که بدن را مورد هدف قرار دهد. درد دادن به قسمت هایی مانند نوک سینه می تواند کاربردی تر باشد. این قسمت را می توان پیچاند و کشید تا فرد دچار درد شدیدی شود.

 کشاله ران

از آسیب پذیر ترین نقاط بدن کشاله ران، اندام تناسلی و بیضه ها می باشد. در هنگام خطر می توان با زانو یا مشت به این قسمت ضربه زد.

زانوها

زمانی که یک خانم بتواند زانو را در هنگام دفاع مورد حمله قرار دهد به راحتی می تواند فرد متجاوز را زمین گیر کرده و فرار کند.

کاربرد یادگیری نقاط حساس بدن در دفاع شخصی خانم ها

در دفاع شخصی خانم ها نباید به بزرگ بودن و هیکلی بودن مهاجم توجه کنند. زمانی که یک خانم بتواند نقاط حساس بدن شخص مقابل را بداند به راحتی می تواند از آن ها استفاده کرده و او را شکست دهد. خانم ها در مواقع خطر می توانند به هر روشی که می خواهند خطر را دفع کنند.

آن ها با توجه به موقعیت خود باید انتخاب کنند که کدام قسمت بدن را مورد هدف قرار دهند. قسمت هایی که احساس درد در آن ها بیشتر می باشد به راحتی می تواند به خانم فرصت فرار بدهد. اما نکته قابل توجه این است که ضربه زدن به قفسه سینه و زانو با اینکه جز نقاط حساس هستند اغلب بی اثر است.

ضربه زدن به این نواحی کار افرادی است که ورزشکار و حرفه ای اند. اما زمانی که بانوان توانایی ضربه زدن به سایر نقاط را نداشتند می توانند از این مناطق استفاده کنند.

برای ضربه زدن به این نواحی آن ها باید تمام زور خود را به کار ببرند. اعتماد به نفس در هنگام ضربه زدن به این نقاط بسیار مهم می باشد. پس بهتر است یک خانم در این موقعیت با خودش فکر کند که یک زن قوی است بهتر و آگاه تر می تواند از خودش دفاع کند. در هنگام دفاع بهتر است خانم با صدای بلند فریاد بزند و مهاجم را بترساند.

یادگیری ساده ترین تکنیک ها برای دفاع شخصی خانم ها

چند تکنیک دفاع شخصی برای خانم ها (نکات ساده برای زنان)

 دفاع شخصی دارای حرکات و نکات بسیار ساده ای می باشد. این حرکت ها و ضربه زدن ها بسیار ساده هستند و همه افراد می توانند آن ها را انجام دهند. اما می توان گفت در کنار ساده بودن بسیار دردناک هستند و می توانند باعث از پا درآمدن مهاجم و به زمین افتادن او شوند.

یکی از مهم ترین حرکاتی که باعث درد شدید و به زمین افتادن مهاجم می شود گرفتن مچ دست مهاجم است. در طی انجام این تکنیک بانوان باید سعی کنند انگشت کوچک و انگشت حلقه مهاجم را با یک دست گرفته و انگشت وسط و اشاره او را با دست دیگر بگیرند و مچ را به جلو خم کنند. این کار باعث احساس درد بسیار شدیدی در دست مهاجم می شود.

در صورتی که خانم نمی تواند دست حریف خود را بگیرد باید مشت یا انگشتان خود را بین استخوان های ترقوه و خرخره قرار داده و به شدت فشار دهد. این درد ها ناگهانی ایجاد می شوند و حریف را چند لحظه گیج می کنند. خانم می تواند در این لحظه که حریفش گیج شده او را هول داده و فرار کند.

یکی دیگر از ساده ترین کارهایی که در هنگام دفاع شخصی می توان انجام داد ضربه زدن به کشاله ران می باشد. زمانی که یک خانم به این قسمت از مهاجم خود ضربه بزند می تواند او را برای چند دقیقه کاملاً فلج کند. این کار موجب می شود که خانم زمان کافی برای فرار را داشته باشد.

گاهی اوقات خانم ها می توانند از دو تکنیک ساده ای که گفته شد با هم استفاده کنند. تا بتوانند به راحتی و با داشتن وقت کافی فرار کنند. به این معنی که به بین ترقوه یا دست ها آسیب رسانده و زمانی که حریف گیج شد با زانو به کشاله ران ضربه بزنند.

دفع حمله روبرو

 زمانی که یک نفر از روبرو به یک خانم حمله کند خانم نمی تواند دست های خود را بالا آورده و از خود دفاع کند. در این صورت او لازم است اعمال زیر را انجام دهد.

  • ابتدا خانم باید دست هایش را در مقابل لگن به صورت مشت کرده قرار دهد. این کار موجب می شود که بین او و مهاجم فاصله قرار گیرد.
  • در این زمان او می تواند با پیشانی به بینی مهاجم که یکی از اعضای حساس و شکننده او است ضربه بزند.
  • ضربه زدن به نقطه حساس بینی موجب گیج شدن مهاجم می شود و خانم در آن لحظه باید با زانوی خود ضربه ای محکم به قسمت کشاله ران او وارد نماید.
  • اگر بین خانم مورد تهدید قرار گرفته و مهاجم فاصله کافی باشد او می تواند کف دست چپ خود را به سینه مهاجم چسبانده و با دست به چشم ها و بینی او ضربه بزند.

 انجام مراحل نام برده شده برای یک مدت طولانی مهاجم را گیج می کند. این ضربات قدرت حرکت و حمله را از مهاجم می گیرند و فرصت کافی را برای فرار ایجاد می کند.

تکنیک دفاع شخصی برای آزاد کردن دست ها

دست ها یکی از مهم ترین اعضا در هنگام به کار بردن تکنیک های دفاع شخصی می باشند. اما اگر دست ها اسیر باشند باید چه اقداماتی انجام گیرد؟ خانمی که قانون انگشت شصت را بداند به راحتی می تواند از مخمصه بگریزد.

برای به کار بردن این قانون باید دست خود را به طرف انگشت شست مهاجم بچرخاند. اگر دست مهاجم روی بازوی خانم قرار گرفته بود او باید مچ دست خود را به سمت انگشت شست او بچرخاند. سپس دست خود را با تمام قوا بکشد.

این کار موجب می شود که دست به سادگی رها شود. اما در بیشتر موارد شخص متجاوز از پشت سر حمله کرده و قربانی را می گیرد. در مواردی که دست از پشت سر گرفته شود فرد باید اعمال زیر را انجام دهد.

روش اول

زمانی که خانم از پشت سر توسط مهاجم گرفته شد او باید سریعا خم شده سعی کند با پشت سر به او ضربه بزند. اگر نمی تواند این کار را انجام دهد کاری کند که مهاجم مجبور شود یکی از پا های خود را جلوتر بگذارد.

زمانی که مهاجم پای خود را جا به جا کرد باید آن را گرفته و با تمام قدرت بکشد تا مهاجم تعادل خود را از دست دهد. بهترین زمان فرار موقعی است که مهاجم تعادل خود را از دست داده و به زمین افتاده است.

روش دوم

در این روش نیز خانم باید به جلو خم شده و بدن خود را سفت بگیرد تا مهاجم نتواند او را جا به جا و بلند کند. این حالت راحت تر می تواند با آرنج هایش به صورت مهاجم ضربه بزند. این حرکت موجب می شود که فاصله کافی برای مورد هدف قرار دادن کشاله ران و صورت مهاجم ایجاد شود.

روش سوم

در این روش خانم باید باسن خود را به یک طرف خم کند. او با این کار به راحتی می تواند به کشاله ران مهاجم حمله کرده و به آن ضربه بزند. سپس دست ها و آرنج مخالف خود را بالا بیاورد و روی سینه نگه دارد. این روش به او اجازه می دهد که به قسمت های مختلفی از بدن مهاجم ضربه وارد کند.

دفاع شخصی برای زمانی که مهاجم از کنار نزدیک می شود

زمانی که مهاجم از کناره ها به یک خانم نزدیک می شود می تواند از تکنیک های خاص دفاع شخصی استفاده کند. این تکنیک ها اغلب ضربه زدن با آرنج می باشند که از خطرناک ترین ضربه ها در دفاع شخصی هستند.

اگر مهاجم از کناره های چپ و راست به یک خانم نزدیک شد باید با یک حرکت قوس دار به فک بینی یا گیجگاه او با آرنج ضربه بزند. این ضربه موجب پرت شدن مهاجم به عقب می شود.

سپس لازم است که به شکم یا سینه او ضربه زده شود تا چند ثانیه از درد گیج شود. ضربات آرنج بسیار قوی هستند و می توانند مهاجم را از پای درآورد.

تکنیک های دفاع شخصی برای زمانی که مهاجم قربانی را به کنار دیوار هل می دهد

بیشتر مهاجمین سعی می کنند که قربانیان خود را به گوشه دیوار برده و با کمک دیوار آن ها را گیر بیندازند. این حالت بسیار حساس می باشد و لازم است که خانم در آن لحظه آسیب پذیر ترین نقاط بدن را به خاطر داشته باشد و به یکی از آن ها ضربه بزند.

به عنوان نمونه او می تواند زمانی که دست های مهاجم بالاست به زیر بغل او ضربه بزند یا اگر به صورت او دسترسی دارد می تواند به سینه یا گردن و حتی فک مهاجم حمله کند. از بهترین و محکم ترین ضربه ها، ضربه با سر می باشد. خانم می تواند با سر به فک مهاجم ضربه زده و او را از خود دور کند.

Leave your thought here

Your email address will not be published.

جدیدترین مطالب